Spørsmål etter første løp

Ingen spørsmål er for dumme! Forum for diskusjon i bruk av utstyr, teknikker etc

Spørsmål etter første løp

Innlegg impaw » 2016 Feb 21, 18:09

Hei,

Vi deltok i helgens løp i Fredriksten Vinter , vårt første løp, og jeg må si det var utrolig gøy!
Takk for en hyggelig motorsport-helg!

Det var selvfølgelig mye å sette seg inn i for to ferskinger, men jeg er rimelig sikker på at vi skal klare å forbedre oss til neste gang.
Jeg er usikker på hvor mye aktivitet det er her inne på forumet, men jeg tenkte fyre av et spørsmål eller to, så er vi bedre rustet til neste gang :)

Det som vi mest av alt lurer på er rutinene ved ankomst TK, etter en pålitelighetsetappe.
La oss si at vi har startet 12:04 og skal bruke 20minutter på pålitelighetsetappen, ifølge kjøreordren
Så optimal ankomst er 12:24

1) La oss si at vi kjører perfekt, og ankommer akkuratt 12:24. Vi stopper da ved "kontroll 100m" og kjører umiddelbart frem til kontroll. Deretter ruller vi fram til "start" når det er ca 1 minutt igjen til start ( 12:26 ). Stemmer dette?

2) La oss nå si at vi er 20 sekunder seine, og ankommer 12:24:20. Hva gjør vi nå? Stopper vi ved "kontroll 100m", eller kjører vi umiddelbart frem til "kontroll" , og venter der til det er ca 1minutt igjen til start ( 12:26 ) ?

3) La oss til slutt si at vi er 20 sekunder for tidlig ute, og ankommer 12:23:40. Venter vi da til 12:24 og kjører så fram til "Kontroll"? Deretter ruller vi fram til "start" når det er ca 1 minutt igjen til start ( 12:26 ). Stemmer dette?

Tusen takk for alle eventuelle svar!

Torstein
1966 Lancia Fulvia
Sist endret av impaw den 2016 Feb 22, 10:29, endret 1 gang
impaw

Re: Spørsmål etter første løp

Innlegg olvekm » 2016 Feb 22, 10:18

Hei. Moro at dere likte debutløpet :)

Ang 1: Korrekt, men du trenger da ikke stoppe ved "Kontroll 100M"-skiltet.
Ang 2: Kjør rett inn til kontroll.
Ang 3: Vent ved "Kontroll 100M"-skiltet til riktig minutt, kjør deretter inn.

Generelt; når kontrollen er ubemannet (slik de var i helga) trenger du ikke stoppe ved kontrollskiltet, men du kan trille forbi den på riktig minutt. Trackeren registrerer at du passerer :)
olvekm

Innlegg impaw » 2016 Feb 22, 10:27

Takk for svar Olve!
Da tror jeg vi har skjønt det :)

Så ved alternativ 3 så gjør det ikke noe om man passerer kontroll skiltet noen sekunder over riktig minutt ( 12:24 ) antar jeg? Bare man er ved "kontroll" på riktig minutt?

Det ble litt ekstra vanskelig for oss i helgen, da vi kjørte oss vill et par ganger, og ankom aaaaltfor seint. Da ble det til at vi måtte flette oss inn mellom andre biler, håper vi ikke ødela for noen :(
impaw

Innlegg Familien Myhrer » 2016 Feb 24, 17:08

Hei. Jeg vet ikke hvor du bor. Men jeg holder til i Oslo og tar gjerne en prat om challenge. Jeg er kamerat med Grøttum og vi kan prøve å ta med noen derfra også. Dem kan dette veldig godt. Jeg begynner å forstå en del. Jeg la merke til en ting i helgen. Og det var at 2 biler startet samtidig på en av ettappene. Riktig prosedyre slik jeg har forstått, ved sen ankomst er det bare å komme seg til kontollen eller kontoll skiltet fortest mulig. Står noen å venter på kontroll 100m eller er på vei forover når dere kommer ( og dere alt skulle vært inne) kjør forbi og kom dere inn. Når man skal starte på neste ettappe og det blir kø. Start da like lenge etter bilen foran dere. Som det dere gjorde på start. Nå i Aremark hadde vi 2minutter mellom hver bil. Start på helt minutt. Vi har på løp fått påskrevet start tid på Hovedkortet vårt av arangøren - samme tid som bilen foran oss- helt feil starttid. Da er det bare å holde hodet kaldt. Start da 2 minutter etter bilen foran(eller den avstand det var mellom bilene ved start) - skriv opp tiden dere startet på - regn dere videre ut fra den tiden dere virkelig startet på. Dette retter de ved gps sporingen. Følg med på resultatlista og spør hvis det ikke er noe dere forstår.

Ole reidar Myhrer 90649062
Familien Myhrer

Innlegg olvekm » 2016 Feb 25, 09:49

impaw skrev:Så ved alternativ 3 så gjør det ikke noe om man passerer kontroll skiltet noen sekunder over riktig minutt ( 12:24 ) antar jeg? Bare man er ved "kontroll" på riktig minutt?

Du har "hele" minutt på deg. Om du skal inn kl 12:24 har du tiden fra 12:24:00 til 12:24:59 til å passere kontrollskiltet. :)
olvekm

Innlegg impaw » 2016 Feb 25, 10:39

Familien Myhrer skrev:Hei. Jeg vet ikke hvor du bor. Men jeg holder til i Oslo og tar gjerne en prat om challenge. Jeg er kamerat med Grøttum og vi kan prøve å ta med noen derfra også. Dem kan dette veldig godt. Jeg begynner å forstå en del. Jeg la merke til en ting i helgen. Og det var at 2 biler startet samtidig på en av ettappene. Riktig prosedyre slik jeg har forstått, ved sen ankomst er det bare å komme seg til kontollen eller kontoll skiltet fortest mulig. Står noen å venter på kontroll 100m eller er på vei forover når dere kommer ( og dere alt skulle vært inne) kjør forbi og kom dere inn. Når man skal starte på neste ettappe og det blir kø. Start da like lenge etter bilen foran dere. Som det dere gjorde på start. Nå i Aremark hadde vi 2minutter mellom hver bil. Start på helt minutt. Vi har på løp fått påskrevet start tid på Hovedkortet vårt av arangøren - samme tid som bilen foran oss- helt feil starttid. Da er det bare å holde hodet kaldt. Start da 2 minutter etter bilen foran(eller den avstand det var mellom bilene ved start) - skriv opp tiden dere startet på - regn dere videre ut fra den tiden dere virkelig startet på. Dette retter de ved gps sporingen. Følg med på resultatlista og spør hvis det ikke er noe dere forstår.

Ole reidar Myhrer 90649062

Tusen takk for svar Ole Reidar!

Nå begynner det å sitte tror jeg:)
En gang kom vi 3-4 minutter for seint til en kontroll, så bilen som startet foran oss hadde reist...
Hva som er riktig prosedyre da er kanskje uvisst, og forhåpentligvis er dette situasjoner som ikke oppstår så ofte.

Vi holder til i Oslo-området, så vi tar gjerne et "dekksparking og challenge" møte :D
Sist endret av impaw den 2016 Feb 25, 11:02, endret 1 gang
impaw

Innlegg impaw » 2016 Feb 25, 10:39

olvekm skrev:
impaw skrev:Så ved alternativ 3 så gjør det ikke noe om man passerer kontroll skiltet noen sekunder over riktig minutt ( 12:24 ) antar jeg? Bare man er ved "kontroll" på riktig minutt?

Du har "hele" minutt på deg. Om du skal inn kl 12:24 har du tiden fra 12:24:00 til 12:24:59 til å passere kontrollskiltet. :)

Takk Olve!
impaw

Gå til Challenge for Dummies

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Opprett ditt eget phpBB 3 forum gratis her | Personvern