Nybegynner med spørsmål

Ingen spørsmål er for dumme! Forum for diskusjon i bruk av utstyr, teknikker etc

Nybegynner med spørsmål

Innlegg Nicolai » 2013 Jun 26, 17:34

Hei!

Jeg er 18 år og fra Oslo. Ble interessert i å se nærmere på challenge da jeg så Top Gear-episoden der de kjører regularity (http://www.youtube.com/watch?v=vsPdmoQcDY8), noe jeg syntes så veldig spennende ut. Siden jeg har en 1965 Amazon som hobbybil tenkte jeg at challenge kunne være artig å prøve!

Slik jeg forstår det er alt jeg trenger en tripteller og noe å ta tiden med. Lurte derfor på om noen har eller vet om et sted jeg kan kjøpe billig trippteller slik at jeg kan få testet det ut. Tenkte at det var lurt å starte med en enkel mekanisk?

Er det noe sted jeg kan finne oversikt over populære/spennende løyper i østlands-området slik at jeg kan prøve meg på egenhånd?

Takker for alle svar :)

Mvh
Nicolai
Nicolai

Re: Nybegynner med spørsmål

Innlegg olvekm » 2013 Jun 29, 00:06

Hei

I "verste fall" kan du også kjøre basert på bilens trippteller, men den vil selvfølgelig ikke være helt nøyaktig.

Hva som er billigst av triptellere er ikke godt å si... Monty selger Brantz med ett tellerverk - husker ikke nøyaktig pris men den er ikke veldig dyr. Brantz med to tellerverk (som er å anbefale hvis du skal drive med dette litt...) koster vel omkring fire tusenlapper.

Når det gjelder treningsveier, så er det sikkert mulig å ta kontakt med en arrangørklubb nær Oslo (NAF Asker & Bærum eller KNA Drammen) for å få kjørebok og tidstabell for et par pålitelighetsprøver fra deres tidligere arrangementer. Jeg kan bidra med tilsvarende fra Lillehammer.

Velkommen - og lykke til med Challenge :)

Olve Klevmo Møller
Lillehammer
olvekm

Re: Nybegynner med spørsmål

Innlegg Nicolai » 2013 Jun 30, 18:37

Takk!

Skal få sjekket ut løyper og teste litt :)
Nicolai

Gå til Challenge for Dummies

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Opprett ditt eget phpBB 3 forum gratis her | Personvern