Brantz trippteller

Her selges alt av interesse for deltagere i challengeløp

Brantz trippteller

Innlegg monty » 2012 Feb 20, 16:57

Rallye Monte-Carlo Historique.

Nr 1 og nr 3 overall var de jeg så som brukte Brantz, jeg så jo ikke etter det mer heller da.
Beste norske med dansk Hemo ble nr 36, Knut larsen og Arne Dølerud. Knut har nå bestillt Brantz.
Beste norsk lag med VH Tripp ? Kanskje nr 39 eller 44 ?

Tore Johannessen og Arne frogner ble nr 67. Det hjalp de ikke denne gangen med Brantz elektronisk speed tabell, selvom Tore sa at ifølge Arne Frogner er den Brantz - tabellen den absolutt beste, mye mer nøyaktig enn andre i markedet - jeg vet ikke, kjenner jo bare Brantz. PS jeg bruker tidstabell på papir !

Ja ja, om hundre år er alt glemt

Monty
monty

Re: Brantz trippteller

Innlegg monty » 2012 Mar 06, 20:37

Hei,

takk for hyggelige ord. Under Monte-Carlo Historique brukte jeg Brantz 2 med speedoføler som du gjør. Det gikk bra i det løpet fordi vi på regularities har sjekkavstander med nøyaktig avstand på en rekke avstander. Da kan vi holde igjen / korrigere ved å trykke på freeze-knappen. Forøvrig, ved at kalibreringstallet for meg var 3 8 1, visste jeg at ved å endre på ett tall, opp eller ned, endret jeg avstand på 10 km med pluss minus 26 meter. På glatt føre med spinn, kalibrerte vi trippen til å vise ca 100 meter for lite på mila. Det er erfaringsmessig stort sett greit. På tørt føre tilsa vår kjørestil at trippen kunne kalibreres korrekt i henhold til løpets trippavstand. Hvis sjåføren kutter mye svinger og kjører idealsvinger, har Oddvar Moland og jeg testet at trippen på etappen Moulinet - La Bollene viser 200 meter for lite på 23 kilometer. Derfor pleide vi å kalibrere til at trippen på tørt føre viste ca 100 meter for mye på mila, som altså ble ganske så korrekt under løpene.

Konklusjon er at på vinterføre er hjulføler det beste. Hjulføler for Brantz virker etter mine øvrige erfaringer helt korrekt og driftssikkert. I den tiden jeg testet ut VH tripp, erfarte vi alle at deres hjulføler utstyr ble veldig negativt påvirket av hjulvarme ved mye bruk av bremser etc. Thorbjørn Bye brant veldig for VH, og fikk utviklet spesiellt hjulføler utstyr, i Sverige, til Brantz, som kostet ca 1000 kroner pr hjul eks mva. Meg bekjent hjalp det bra. Om VH - trippen senere har fått bedre hjulfølerkabel, vet jeg ikke, de har vel greidd det ?
Bye har senere kuttet ut VH - trippen og har nå Brantz i sine 2 biler. Kartleser Moland er nå nær på å bruke Brantz istedenfor Halda ( det sitter langt inne ! ). VH - trippen er ikke interessant for ham, da f.eks speedpilot - enheten deres er forbudt i de fleste land. Brantz'en kan det meste, og er som du vet superenkel å kalibrere, også på etappene. Den er også tillatt i absolutt alle land og løp. Og til en særs gunstig pris.

I min Porsche som brukes spesiellt i Monte-Carlo, og på vinterføre, kommer det nå forhjulsføler Jeg har en 65' MGB som min engelske kartleser og jeg bruker om sommeren. Der er det en dobbel Halda, gammel og god, men selvsagt kronglete å kalibrere, spesiellt under løpene. Jeg avslutter i våres restaurering av en Lancia Fulvia Fanalone HF 1600 1969, der blir det kanskje en autentisk Halda ? Jeg har min 1500 boble som jeg fikk av H A Møller i 1967, den har Halda. jeg har en 71 Ascona A rallybil, som i disse dager får en Brantz 1 med ett tellerverk, trippen koster under 1500 kroner inkl mva. Til uken skal jeg hente en autentisk VW 1500 S rallybil fra 1964, i den står det vel en Halda. Blir vel Brantz 2 hvis jeg skal bruke bilen på alvor i challenge løp, det er den beste og mest driftssikre trippen etter mine erfaringer. Brantz 2 brukes av ca 95 % av de engelske lagene i England.

Mange ord for å anbefale deg forhjulsføler på vinterføre. Du kan gjøre som meg, koble opp begge deler, den ene i reserve.

Mvh

Monty
monty

Re: Brantz trippteller

Innlegg monty » 2012 Mar 06, 20:44

Hei igjen.

jeg skrev ista at Bye fikk lagd hjulføler utstyr til Brantz i Sverige. Det korrekte var selvsagt at det var til VH'en. Hjulføler kabel til Brantz er alstå helt ok !!!, er lagervare, og koster kr 385 eks mva og frakt. Frakt - kr 50 som brev.

Igjen,

mvh

Monty
monty

Gå til Selges

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Opprett ditt eget phpBB 3 forum gratis her | Personvern