Kjørebok for Rallye Monte-Carlo Historique 2010

Diskusjoner og informasjon vedr det årlig Rallye Monte-Carlo Historique

Kjørebok for Rallye Monte-Carlo Historique 2010

Innlegg Tore Fredriksen » 2009 Aug 06, 11:28

Jan Skute, Tore Fredriksen og Stein Røed, vil som tidligere år lage en komplett kjørebok med opplysninger og sjekklister for alle etapper for RMCH 2010. Resultatene fra årets løp i januar/februar var så gode for de fleste som benyttet vårt opplegg, at det sier litt om kvaliteten på det som vi lager! Med dobbeltseier og hele 7 av ”våre” lag blant de 24 beste (!) var det ingen som var i nærheten! En bedre markedsføring kan man ikke ha, og det forventes at enda flere lag vil være interessert i dette opplegget i år.

Nyheter
Arrangøren hadde økt vanskelighetsgraden på løpsopplegget og begrenset informasjonen noe samt lagt kontrollpostene noe vanskeligere tilgjengelig i år enn tidligere. Dette førte til en del mer prikker for de fleste av våre konkurrenter. I ”Pre-Regulations” for 2010, som arrangøren nå har lagt ut på nettet, ser vi at de har fulgt opp dette opplegget ytterligere slik at utveksling av informasjon til senere startende blir vanskeligere enn det har vært. Tidtaking ved hjelp av GPS er nytt av året. Opplysninger om slike kontroller kan ikke sendes til senere startende, og det vil kreves at tiden bør holdes gjennom hele løypa.
Dermed unngås muligheten for ”opptjening av tid” før vanskelige partier.
Arrangørens roadbok (den lille boka med bilder) vil nå ikke bli utlevert før i startbyene. Dette gir nye utfordringer både når det gjelder den detaljerte trippavstanden og start-/sjekkpunkter. Vi vil imidlertid gi alle team-deltakere det beste plangrunnlag for å løse også disse problemene.
Biler som starter i klasse 1, under 1300 cc, kan i år velge lav gjennomsnittshastighet uavhengig av produksjonsår.

Løpsopplegg
Det blir for 2010 start på følgende steder: København (28.01), Bad Homburg (29.01), Reims, Torino og Barcelona. Med start i Bad Homburg blir løpsavstanden en del kortere enn fra København for bilene fra Norge, men man må uansett kjøre like langt totalt sett. På bakgrunn av foreliggende info ser det ut til at opplegget for løypa ellers blir mye lik årets. Dvs. med samling på lørdag 30.01 før Monte Carlo (evt. i St. André som i 2009), én regularity, Bollene-Col de
Turini-Luceram, før innkjøring til Monte Carlo. På søndag (31.01) blir det kjøring til Valence via fire kjente regularity-strekninger (bl.a L’Echarasson som vanlig). Så en vanlig runde i fjellene rundt Valence/Vals på mandag 01.02 med ny overnatting i Valence og retur ned til Monte Carlo på tirsdag 02.02 med den vanlige nattetappen som avslutning. Nattetappen består av 2 ganger Madonna og en mellomliggende monsteretappe fra Col de Braus, via Bollene og Loda til Luceram! Den ble kjørt som to etapper i 2009. Her blir det mange utfordringer!
Den detaljerte kjøreboka skal offentliggjøres sammen med startlisten den 27.11.09.
Vi holder kontakten. Ring oss gjerne, eller send mail, hvis dere har spørsmål eller ønsker å snakke om opplegget.

Tore Fredriksen: Mobil: 92 24 79 61 Mail: tore@multi.no
Stein Røed : Mobil: 45 40 11 95 Mail: str@norconsult.no

Ønsker dere alle fortsatt en fortsatt god sommer !
Med rally-hilsen fra
Jan Skute, Stein Røed og Tore Fredriksen
Sist endret av Tore Fredriksen den 2009 Sep 22, 21:46, endret 2 ganger.
Tore Fredriksen

Re: Kjørebok for Rallye Monte-Carlo Historique 2010

Innlegg knut » 2009 Aug 07, 15:08

Takk for opplysningene, og takk for at dere lager kjørebok også i år. I fjor var den perfekt!
Til opplysning kjører jeg 2010 sammen med Arne Dølerud, da Olav skal være hjemme og bygge om huset.
knut

Innlegg monty karlan » 2009 Aug 16, 13:24

Tja,

Svein Hansen og undertegnede vil iår samarbeide om produksjon av denne kjøreboken. Vi ligger kanskje litt lavt i terrenget, men det skader ingen. Vi har hatt vårt første møte med deltagere som satser på vårt arbeid.

Våre brukere vil selvsagt nyte godt av våre relasjoner og erfaringer med arrangøren.

Det er vel så langt bare en bruker av det andre opplegget som iår går over til vår kjørebok, vi får håpe at vedkommende lag blir fornøyd.

Om noen andre har ønske om å gjøre et topp resultat, uten å være avhengig av dyre, perfekte løpsbiler samt topp rallysjåfører, så er vi tilstede..........Vår kjørebok får en moderne layout, men fremdeles i en lettfattelig utførelse basert på erfaringer og ønsker fra Oddvar Moland og meg. Informasjoner som vi plukker opp fra velinformert hold kommer alle våre brukere tilgode.

Hotell og møterom i Bad Homburg er allerede booket for lagene, i likhet med Valence hvor samtlige får enkeltrum til hyggelige priser.

Vår kjørebok blir utformet basert på start i København samt Bad Homburg, en av våre brukere vil få support i forbindelse med start fra Torino.

Min produksjon har ledet til 4 totalseire ( pluss en moralsk seier ), et par annenplasser ( en av disse delt 1 ste plass ) og 2 tredje plasser. Om dette skyldes kjørebok, eller særs høy kvalitet på kartleserne Moland, Røed og undertegnede skal være usagt. Sannsynligvis en kombinasjon.

Med vennlig hilsen

Monty

mail montyk@online.no, tlf 900 - 56000, fax 67 12 12 00
monty karlan

Innlegg monty karlan » 2009 Aug 16, 13:27

Monty glemte å nevne at våre kunder får fraktet sine biler på trailer til Bad Homburg for 3 -3500 kroner totalt fra Oslo og til startstedet. Sett igang regnemaskinen !!

på vegne av Rolf Lie

Monty
monty karlan

Innlegg Tore Fredriksen » 2009 Aug 27, 17:55

Transport til Bad Homburg

Jeg har snakket med Rolf Lie. Tilbudet om transport av biler til Bad Homburg er åpent for alle, om de velger den ene eller andre kjøreboken, eller ingen bok.
Rolf er en kjernekar og har lovt at om noen ikke får starte i Bad Homburg og har bestillt plass, strykes bestillingen.

Til dere som ennå er i tvil om hvilken bok dere skal velge kan jeg opplyse om at seks lag som ikke kjørte ifjor har valgt vår bok, i tillegg til at fire lag har gitt beskjed om at de bytter. Jeg regner med at fire fem lag til bytter og da er vi ca 25 som bruker det samme opplegget. Resultatene fra årets løp viser at de har gjort et fornuftig valg.

Med vennlig hilsen

Tore Fredriksen
Tore Fredriksen

Innlegg monty karlan » 2009 Sep 08, 10:10

Tja, jeg registrerer at Tore har 4 nye kunder som ifjor brukte mitt opplegg, samt 5 andre lag som også skal bytte. Det betyr i praksis at alle som brukte opplegg fra meg ifjor, inklusive meg selv ! iår skal bruke deres opplegg. Da går tallene ihop. Slik er selvsagt ikke verden.

Uansett hva som blir skrevet og sagt, dersom noen tror at Svein Hansen og jeg skal lage dårlige greier, og at det andre opplegget er bedre, da får man håpe på det.

Lykke til

Monty
monty karlan

Innlegg monty karlan » 2009 Sep 13, 19:23

Det registreres av meg at de aller fleste med Røed-kjørebok velger København som startsted for løpet i 2010. Samtlige av mine samarbeidspartnere velger Bad Homburg, bortsett fra Jørstad og Tine.
En person ønsket å markere at København var et riktig startsted for å få Oslo-start l 2011. Oslo er allerede valgt som startsted i 2011. Det ble avklart i møte jeg hadde i Monaco for nesten ett år siden.

Jeg blir jo kristisert for det meste for tiden, og i henhold til Tore Fredriksen skal altså alle mine kunder fra 2009 bruke deres opplegg nå. De samme herrer kritiserte meg også for å tjene penger på boken. Svein Lund, Tore Fredriksen foreslo sist under løpet at jeg kunne lage kjørebok til alle, mens regularitydelen skulle lages av begge parter. Forutsetning var at jeg ikke skulle legge opp til fortjeneste, men selvkost, altså selvkost - ca 60.000 - fordeles på brukerne. Dersom de har lagt opp til 25 kunder betyr det ca 2500 kroner pr bruker. I disse valgdager hører man jo så meget.

Forøvrig ønsker Svein og jeg Henning Jørstad velkommen til oss. Vi skal lage en kjørebok som i seg selv kan gi et toppresultat. Husk dog at sist år var det kjøringen til Svein Lund som var utslagsgivende for seieren. Kvalitet på kjørebok er bare en liten del. Det hjalp ikke Skute og Røed at de hadde " vinner-boken ", det skal kjøres også.

Ja, ja..........
monty karlan

Innlegg erikg » 2009 Sep 20, 19:26

Jeg ser utifra dette at det forsatt gnisses litt i opplegg rundt kjørebøker....
Jeg har kjørt Montys opplegg i 3 år og brukte hans opplegg i 2009 .
Med en 16 plass totalt.Vi var meget fornøyd med dette-og hans bok.
Vi lå på 6 plass siste natten og litt feil innfo i boka siste natta gjorde at vi datt 10 plasser-bøkene er bra de og blir sikkert ennå bedre for 2010. Svein Hansen er ett kupp i den sammenhengen
Jeg bytter eventuelt bok av andre årsaker,som jeg ikke tar her,håper bare at signalet etter siste samtale er forstått !!.
Uansett håper jeg at begge lag har og viser god sportsånd og forsatt kan samles om at Noreg er ett team og at vi er best sammen- konkuranse er sunt,men syns av og til at det er lite voksent med skitt hit og dit .En øl må kunne intaes på samme pub uten at dette gnager på noen...
Stå for det dere lager selv ,drit i konkurenter,man kommer ikke lenger med å rakke ned på hverandres opplegg.
Jeg er forsatt usikker på å delta 2010...men har samlet opp 2 nye biler for å bygge 1 perfekt bil.....med de riktige komponenter slik jeg føler at en rally bil skal være...
Erik g
erikg

Innlegg monty karlan » 2009 Okt 14, 10:14

På vegne av vårt team kan jeg bekrefte at det er inngått avtale om at Fredriksen/Røed har kjøpt vår rutebok for turen ned til Syd-Frankrike. Dette betyr at samtlige av deres brukere har tilgang til vårt materiale med boken og informasjoner i den forbindelse. Jeg vil arrangere et møte i Bad Homburg hvor TK'ene underveis vil bli diskutert.
Henning J. og Svein E H. er godt igang med denne delen. Henning vil kjøre gjennom deler av ruten i løpet av ca. 2 uker, inklusive byen Celle, som jeg tror blir TK og overnattingssted for København-lagene. For 2 år siden måtte Moland og jeg trå til for å bistå arrangøren med TK-plassering samt nødvendig opplæring av mannskapet til den tyske klubben. Dette fikk vi velfortjent (?) ros for av fransk og tysk arrangør.
København-lagene får en tøff reise i forhold til andre startsteder, men det er jo selvvalgt..
3 svenske lag har nå bestillt vår kjørebok. Med Svein og Henning på laget tror jeg at vi får et tilnærmet perfekt opplegg for 2010.

Nok for nå

Monty

PS. Det er selvsagt ikke forsent å anskaffe vår pakke for hele løpet. Inntegnede kart, nødvendige bykart samt kjørebøker basert på norsk trippavstand ( som også er lik fransk tripp kalibrering ). Vårt motto er at det enkle ofte er det beste. Jeg tror at hverken Hennings eller Sveins og mitt team ønsker å være i bakevja hva angår kjørebok og regularitybeskrivelser.

ds
monty karlan

Innlegg Jan Skute » 2009 Okt 21, 13:59

He, he ...... !!! Jeg har ikke lest i forumet på noen uker.
Mye sandkasse mentalitet i mange innlegg her !
Jeg vil tro at alle som ønker å starte i RMCH 2010 melder seg på i teamet Norwegian Rally Drivers Club, og da synes jeg at vi bør forsøke dra litt isammen. Hvilken kjørebok som er best er ikke så viktig, noen liker den ene, noen den andre. Sånn er det bare !!! Er nesten sikker på at når vi sitter nede i havna etter løpet og tar en øl, er ikke kjøreboka det store samtaleemnet.
Så til Monty, så lenge bilen fungerte så klarte vi (Stein og Jan)oss ganske bra, men når cluchen forsvant og gearkassa ikke ville mer, da var det bare å komme seg til mål. Tekniske problemer skjer dessverre og det var det fler av oss som merket. Svein er uten tvil den beste sjaføren av oss alle, men tiltross uten en SUPER kartleser har man normalt ingenting å gjøre helt i toppen. Hvis man klarer det uten, har man bare flaks og en god kjørebok !!!!
Nå håper jeg at alle vi som har meldt oss på får starte, og at Norwegian Rally Drivers Club drar hjem teamseieren i 2011 også.

Mvh Jan :)
Jan Skute

Gå til Rallye Monte-Carlo Historique

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Opprett ditt eget phpBB 3 forum gratis her | Personvern