Nybegynnerspørsmål til rally monte carlo historique

Diskusjoner og informasjon vedr det årlig Rallye Monte-Carlo Historique

Nybegynnerspørsmål til rally monte carlo historique

Innlegg Petter » 2009 Aug 24, 16:31

Hei

Jeg har endel nybegynnerspørsmål angående rally monte carlo historique som jeg håper noen her inne kan hjelpe meg med.

1. Etter det jeg har forstått er det fritt fram og melde seg på og at det ikke stilles noen spesielle krav til bil eller fører?
Jeg har lest opp og ned på sidene til rallyet og kan ikke finne noe om dette.

2. Bilen jeg har er en 75 mod VW 1303 cabriolet, i listen over biler som kan delta står 1303 oppført, men ikke cabriolet. Er det noen regler mot og delta i en cab?

3. I Påmeldingsskjemaet fant jeg en linje jeg lurte litt på, Sitat: "a copy of the 1st page of the car’s FIA Historic Technical Passport otherwise the entire copy of the FIVA Identity Card or of the FIA Car Pass,"
Hva er dette og hvordan får man det?

Mvh
Petter Fredriksen
Petter

Re: Nybegynnerspørsmål til rally monte carlo historique

Innlegg Jan Haugerud » 2009 Aug 24, 17:06

1. Etter det jeg har forstått er det fritt fram og melde seg på og at det ikke stilles noen spesielle krav til bil eller fører?

Du må ha kartleser og begge må ha lisens fra Norsk Bilsportforbund, det er kun stort sett snakk om å betale et beløp, ingen andre krav

Er det noen regler mot og delta i en cab?

Ikke meg bekjent, det er flere cab'er som deltar, om disse må være listet spesielt tror jeg ikke. Det er uansett mulig å delta med en bil som ikke er listet, men det må godkjennes, så bare søk

3. I Påmeldingsskjemaet fant jeg en linje jeg lurte litt på, Sitat: "a copy of the 1st page of the car’s FIA Historic Technical Passport otherwise the entire copy of the FIVA Identity Card or of the FIA Car Pass,"
Hva er dette og hvordan får man det?

Står om dette her http://kz18954.blogspot.com/2007/12/rmc ... r-etc.html
Jan Haugerud
Jan Haugerud

Innlegg Petter » 2009 Aug 27, 19:27

Takk for gode svar, nå vet jeg litt mer. På generell basis, hvordan er det og stille i Monte carlo uten noen erfaring med challengeløp? eller andre løp for den saks skyld? Er det evt andre løp som egner seg bedre for nybegynnere?
Petter

Innlegg knut » 2009 Sep 01, 21:15

Hei! Det finnes veil bedre løp for nybegynnere, men hvorfor ikke prøve å starte i et av de norske løpene i høst? Spiralchallenge går 19/9, Stifinner´n går 13/10. Begge løpene går i området Bærum/Hokksund. Selv stilte vi opp i tre løp her hjemme før vi kastet oss ut i det, og det har gått rimelig bra. Husk at Rallye Monte-Carlo Historique er ganske enkelt ang. navigering og gode kjørebøker finnes å få kjøpt. Vanskeligheten ligger i lang kjørelengde, løpets intensitet, vanskelige veier og føre, tidspress, samt behov for å holde fokus på det man driver med. Premien kommer ved å fullføre, være en del av sirkuset sammen med andre bensinhoder, og få en stor opplevelse for livet.
Stå på! 8-)
knut

Innlegg Petter » 2009 Sep 02, 12:09

Ja jeg skal melde meg på de løpene som går her hjemme i høst, så jeg ser litt hva det går utpå. Vestlandsløpet er jo 28/10 og, så det blir hektisk fremover :D Men det ser ut som en fantastisk opplevelse og være med i Monte carlo, det har jeg lenge hatt lyst til. Så får vi se om det blir Monte Carlo 2010 eller 2011, det blir garantert en av delene ihvertfall. Takker igjen for gode svar.
Petter

Innlegg Jan Haugerud » 2009 Sep 03, 00:02

Gleden ved å bruke så mye penger på Monte-Carlo øker helt klart med litt løpserfaring her hjemme, snakker for egen del ...
I 2011 er starten i Oslo igjen, personlig synes jeg det var hyggeligere enn starten fra København (bytter annethvert år), kjør løp her hjemme i 2010 og meld deg på til 2011 løpet!
Jan Haugerud
Jan Haugerud

Innlegg Jan Skute » 2009 Sep 09, 17:24

Hei Petter.
Fører og kartleser må kjøre med hjelm på regularityetappene når de kjører Cabriolet.
Mvh Jan Skute.
Jan Skute

Gå til Rallye Monte-Carlo Historique

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Opprett ditt eget phpBB 3 forum gratis her | Personvern