Facebookside om RMCH, flere har vel reist, nå begynner det!

Diskusjoner og informasjon vedr det årlig Rallye Monte-Carlo Historique

Facebookside om RMCH, flere har vel reist, nå begynner det!

Innlegg gordini » 2011 Jan 25, 00:51

Midt i problemet befinner muligheten seg.
gordini

Re: Facebookside om RMCH, flere har vel reist, nå begynner det!

Innlegg anette » 2011 Jan 27, 01:26

For oss hjemmesittere kan vi få et glimt av Lars og Peter Lies ferd via Facebook: http://www.facebook.com/#!/pages/Lie-Br ... 8790361762

Og Tine og Henning twitrer her: http://teamalpine.no/

Anette Mahle Gisle
anette

Innlegg ThomasB » 2011 Feb 07, 15:02

ligger også endel under www.bilnorge.no\montecarlo

team billerud + engan
ThomasB

Innlegg anette » 2012 Feb 01, 10:17

Over til 2012:

Fra start i Sospel: http://www.youtube.com/watch?v=_yNHbtyY ... re=related

Inne på første regularity: http://www.youtube.com/watch?v=uitXcM8laSA På videoen ser du i alle fall Bye/Moland fra ca 4.45 og Billerud på ca 8.20. Heia!

Anette Mahle Gisle
anette

Innlegg monty » 2012 Feb 14, 18:25

Angående årets løp. Jeg registrerer at Henning J ikke hadde regnet med at den nye regularity-etappen var med i arrangørens opplegg fra tidlig av.
Selvfølgelig var den med i beregningen. Det var den eneste grunnen til at vi skulle ha en avstikker inn på denne anerkjente etappen/prøven.
Jeg tok opp dette med arrangøren under møte i Monaco i November, og fikk en grei forståelse av situasjonen.
Valter og jeg, Thorbjørn / Oddvar samt Larsen/ Dølerud hadde et fint opplegg her med såkalt kjørebok for regularity-etappe.
Hadde ikke vært så dumt å rådført seg med oss med rutine og kunnskap til dette løpet ?
monty

Innlegg Henning » 2012 Feb 15, 23:38

Interesting !!
Sist endret av Henning den 2012 Mar 08, 20:20, endret 1 gang
Henning

Innlegg Henning » 2012 Feb 16, 09:54

...

Henning
Sist endret av Henning den 2012 Mar 08, 20:22, endret 1 gang
Henning

Innlegg monty » 2012 Feb 19, 13:50

Jeg registrerer at Henning J har meninger, og det er veldig bra, stort sett. For 2011 lagde vi kjørebok sammen, og han fikk også kontant betaling av meg for å lage en flott utskrfit i papirform.

Vi ble enige om at det var unødvendig å reise ned igjen for å lage en 7 km tilføyelse på en veistrekning uten veiavtak på en regularity. Dette meddelte jeg alle våre brukere/kunder når de fikk utlevert sine kjørebøker. Moland og jeg var da også enige om at det ville være tullball. At Henning så lager sin egen utgave uten å informere noen av oss andre er etter min mening særs dårlig sportsmanship. Spesiellt også fordi han fikk betalt for produksjon av vår felles bok.

Han bekrefter at Petter Granerud vant en av etappene iår. Jeg vet at han sikkert er en god sjåfør. Dog, en Volvo kunne nok ikke kjørt den veistumpen på idealtid uten å ligge litt foran ved " starten " på det vanskelige partiet.

For årets løp ble det lagd 3 norske kjørebøker, av Tore Fredriksen, Henning Jørstad og undertegnede. Min bok ble kjøpt av 3 kartlesere som med sin rutine og erfaring ville ha det enkle, og som oftest det beste.
Det endte med 3dje plass totalt, pluss en unødvendig grøftekjøring av Thorbjørn Bye. Under normale tilstander vil Oddvar Moland være iallefall blant de 10 beste totalt, minst. Knut larsen og Arne Dølerud, også i vårt team, ble nest beste norske lag med klasseseier. De har nå forøvrig bestillt en Brantz trippteller.

En årsak til at jeg kun solgte 3 kjørebøker, fikk jeg forklart av Ove Billerud : " Vi må kjøpe de beste og mest moderne kjørebøkene, med GPS-trakicng osv samt bruke de mest moderne tripptellere osv for å kunne henge med blant de beste. Våre team skal ha lag blant de 10 beste lagene på resultatlistene. Dette er også et krav fra de unge og fremadstormende kartleserne våre" . Ove er en spennende kar med riktige mål, men med feil fremgangsmåte. Han har da en mening om at mitt opplegg ikke holder måli den harde konkurransen.

Knut Hallan hadde Tore Fredriksen som kartleser med dennes kjørebok. Vi var alle imponert over deres kjøring og flotte resultat..

Selv er jeg ferdig med årets løp. Våre samarbeidspartnere satset på et optimalt sportslig resultat. Banketten kunne vinnes av andre. Det var i år endel dårlig samhold blant de norske lagene. Det kan eventuellt bare bli bedre. De unge og uerfarne må søke kunnskaper der de finnes. Å overse rutine og erfaring er meningsløst i dette verdens mest krevende challengeløp. Her skilles det på guttene og mennene ( kvinnene ).

Og, endel av sjåførene må lære seg å preparere bilene optimalt. Noen kommer hjem med biler som må rett på verksted. Det bør være unødvendig. Min bil kan kjøre ett løp til Monte-Carlo imorgen om det skulle være !

Og, skal man hevde seg i utlandet, må man være med på løpene her hjemme. Vi kjørte løp sist lørdag, et hyggelig , lite løp på Hadeland

jeg har i alle år levd med janteloven over mitt hode. Uten sterke meninger kommer man sjelden til topps på resultatlistene. Det blir sikkert ikke bedre nå etter dette innlegget.

Case closed

Monty
monty

Innlegg Henning » 2012 Feb 26, 23:24

Ha en fortsatt trivelig kveld

Henning
Sist endret av Henning den 2012 Mar 08, 20:22, endret 1 gang
Henning

Innlegg monty » 2012 Feb 28, 22:35

hei,

det eneste jeg kan svare på dette er at interesserte sjekker løpets resultatliste ved målgang. jeg kan ikke kommentere enkelt resultater, da jeg bare har våre egne.

Jo, forresten jeg har resultater fra etappe 5. Sjekk den på de norske og få en aha opplevelse. På de 3 siste hemmelige kontrollene her hadde Valter og jeg 251 prikker, Granerud 3040, Billerud 3936 og Jørstad 5044. Alt har ofte en forklaring. Min forklaring er at vi hadde den beste sjåføren blant de norske og beste teamet og det desiderte beste opplegget med kjørebok etc på regularities. Dette blir forhåpentligvis enda bedre i 2013 hva kjørebok etc angår. Her har dere kanskje noe å sjekke ut / lære av.
Det ble sagt før løpet at vi hadde den beste sjåføren, den beste bilen, og den mest rutinerte kartleseren. Vi hadde også i likhet med Larsen/Dølerud ( klasseseier og nest beste norske lag ) samt uheldige Bye/Moland, den enkleste kjøreboken, enkleste tripptelleren samt stoppeklokke og gammeldags tidstabell.
Det hadde vært hyggelig å få en kompliment for det, men det er nok for meget forlangt er jeg redd.

Jeg vet hva som blant annet mangler for å få et enda bedre resultat, lager kjørebok sammen med Joseph Lambert, tror jeg, neste år. Dog tror jeg ikke vi norske kan gjøre det bedre hvis vi ikke får det til noe helt spesiellt. Eller foretar oss det jeg vet at må til.......Jeg tror dessverre ingen av oss har den rette innstillingen og muligheten. Dessverre.
Da er det bare å håpe at dere får til et mer lykkelig resultat neste år, det fortjenner dere ! Vi blir sikkert ikke enige om fremgangsmåten. På deres alles vegne beklager jeg det !

Monty

PS Ingrid Moe kjørte veldig bra med 1500 S, god kartleser har hun også, bilen ble forøvrig importert av meg i sin tid. På de siste 3 hemmelige på etappe 5 hadde hun 2549 prikker. Riktignok med lavere hastighet, men en bil med kanskje 80 hester og 2 relativt voksne jenter, det er bra det !
Jeg kjøpte en slik 64' rallybil sist helg.

ds
monty

Neste

Gå til Rallye Monte-Carlo Historique

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Opprett ditt eget phpBB 3 forum gratis her | Personvern