Kartgrunnlag for RMCH 2009

Diskusjoner og informasjon vedr det årlig Rallye Monte-Carlo Historique

Kartgrunnlag for RMCH 2009

Innlegg Jan Haugerud » 2008 Nov 28, 14:14

Har tegnet inn rute basert på offisielt grunnlag fra http://www.acm.mc
Grønne markeringer ved alle CH, CP og regularity (ZR) start og stopp

Consentration leg: OSLO - MONACO (263 km) - Start WEDNESDAY JANUARY 28th 2009

Ble nødt til å dele consentration leg inn i tre deler. Passering av et par av byene bør revideres?

Oslo - Bad Homburg

Bad Homburg - Beaune

Beaune - Monaco
Forrige versjon: Beaune - Monaco

Classification leg: MONACO - VALENCE (500 km) - Start SUNDAY FEBRUARY 1st 2009

Classification Leg

Common leg, part 1: VALENCE - VALENCE (330 km) - Start MONDAY FEBRUARY 2nd 2009

Common Leg 1

Common leg, part 2: VALENCE - MONACO (450 km) - Start TUESDAY FEBRUARY 3rd 2009 kl 06:00

Common Leg 2

Final leg: MONACO - MONACO (250 km) - Start TUESDAY FEBRUARY 3rd 2009 kl 20:00

Deler denne opp i to for å unngå overlapp på ruta i kartet.

Monaco - Col de L'Orme - La Bolléne Vésubie - Lantosque - Luceram - Sospel
Forrige versjon: Monaco - Sospel - La Bolléne Vésubie - Lantosque - Sospel

Sospel - Col de L'Orme - La Bolléne Vésubie - Lantosque - Luceram - Monaco
Forrige versjon: Sospel - La Bolléne Vésubie - Lantosque - Monaco

Final Leg video:
- Downhill Col de Braus to Sospel with Recumbent. Ruta som kjøres her er lik A til B
- D2566 før Col de Braus, 16 hårnåler nedover. Ruta som kjøres her er lik A til B (B = ca 6:23 ut i videoen)

Flere tror det vil komme endring da de mener vi vil kjøre "oppå hverandre" på andre runden. Planen er at siste bil skal forlate Sospel kl 23:20 på første runde, første bil skal starte fra Sospel kl 23:25 på sin andre runde.
Relativt lite slakk i planen, på snø og glatt er det mange som ikke trives spesielt godt over her og da kan andre runden bli en ennå større utfordring for de som starter tidlig. Forundrer meg ikke om arrangøren velger å holde igjen start på andre runden fra Sospel, 30 sek mellom hver bil ut vil potensielt bety flere suspekte forbikjøringer og disse prøvene er kanskje ikke helt stedet - tøft nok å holde seg på veien!!

NB! Plassering av CH, CP og ZP er ikke enngang prøvd utført nøyaktig, jeg er derfor interessert i informajson om dette
Sist endret av Jan Haugerud den 2009 Jan 04, 23:31, endret 31 ganger.
Jan Haugerud
Jan Haugerud

Re: Kartgrunnlag for RMCH 2009

Innlegg leifa » 2008 Nov 28, 14:23

Husk at tidskjema forutsetter at 300 biler starter fra Monaco siste natt. Er ikke sikkert at det blir så mange. For hver bil færre enn 300 blir det et halvt min. mere mellom bilene på første og andre runde siste natt.
LeifA
Kartleser
leifa

Innlegg leifa » 2008 Nov 28, 16:05

Jan Haugerud har gjort et bra arbeid med kartene her. I forbindelse med gjennomkjøring hadde det vært fint å kunne eksportere ruta fra google maps til en vanlig håndholdt gps. Noen som vet om dette er mulig?
LeifA
Kartleser
leifa

Innlegg Jan Haugerud » 2008 Nov 28, 18:00

Umulig. Kan gjøres fra en utvidet versjon av Earth, men der er det værre å lage ruter. Å overføre fra Map til Earth er mer enn ugreit

Har du en Garmin GPS kan du legge inn dette manuelt rimlig greit, hvis du vet å bruke den, jeg har testet
Får jeg ånden over meg kanskje det kommer ferdige Garmin ruter for nedlasting her på forumet, eller er det noen andre som påtar seg oppdraget?
Foreløpig får man printe den ut, inkluder bilder og du har faktisk en god kjørebok. Visste ikke at det ble så bra utskrifter, fin førjulepresang det der! From all of us to all of you :-)
Jan Haugerud
Jan Haugerud

Innlegg Jan Haugerud » 2008 Des 10, 22:28

CP flyttet fra Flagy til Vesoul.
Rød link over har blitt oppdatert
Jan Haugerud
Jan Haugerud

Innlegg Jan Haugerud » 2008 Des 12, 18:37

Noen som husker hvor denne er fra?

http://www.youtube.com/watch?v=PR_A09--PxM&NR=1
Jan Haugerud
Jan Haugerud

Innlegg Jan Skute » 2008 Des 13, 20:17

Videoen du spørr hvor er fra, er fra etappen som startet i Seyne.

Mvh Jan Skute
Jan Skute

Innlegg Jan Haugerud » 2008 Des 14, 00:05

Takk Jan, husker jeg kjørte denne men har ikke peiling på hvor jeg var i verden. Her ble vi sperret i oppoverbakke etter en tidlig hårnål av en engelskmann med en gjeng hissige Monte deltakere etter seg. Opplevde her det som var blitt meg fortalt at folk gir gass dersom de ser en åpning gjennom et felt som har blitt stående fast. Livsfarlig å gå ut av bilen og dytte folk i gang, de som kommer bak har null heminger og sikter på største åpning (lukk alltid døra er moralen)

Nyttig lærdom selv om vi tapte tid.

Hvordan spotter man best de dårligste vinterkjørerne på transportene?? Prøver man å ta de igjen med fare for å få andre med ennå mindre vintererfaring forann seg, eller faller man av og kontrollerer de man slipper forbi?? Eller er det andre triks?
Sist endret av Jan Haugerud den 2008 Des 14, 10:46, endret 1 gang
Jan Haugerud
Jan Haugerud

Innlegg Jan Skute » 2008 Des 14, 10:37

Hei Jan.
Det er vel ingen som har noen god oppskrift for å finne de foranstartende som ikke er så glade i snø og is. Når man får startlisten bruker ihvertfall jeg å se på de nærmeste bilene foran meg hvilke resultater de har fra før, både totalt og på de forskjellige prøvene. Da ser man ihvertfall hvem man bør prøve å komme seg forbi på transporten. Tar vi noen igjen inne på prøvene så er det fulle lys og hornet på (vippebryter ?) som gjelder En anne ting er å "somle" så mye som mulig før start på reg. så man får mer enn ett minutt. De som har ansvaret for starten blir litt grinete , men det får stå sin prøve. Slå av hovedstrømmen inne i bilen og få "liksom"problemer med å starte skaffer litt tid.
Forhåpentlig vil ihvertfall noen følge arrangørens advarsler om hyppige kontroller og slutte med "grisinga" på transporten og dermed holde seg i køen. Men klart, er det noen håpløse foran, så må man forsøke å komme seg forbi raskt som mulig.
For noen år tilbake hadde vi en gruppe med sportsbiler som ikke var innterresert i snitttider men bare kjørte fort. Den som klarte å kjøre raskest på reg. var den beste bilen blant disse i mål. De hadde sin egen premiering og de lagde problemer for alle andre de De fleste av disse er borte nå.
Mange av prøvene i 2009 er fine "bobleveier", trange og bratte. Lykke til !!!
Entrewaux vil kanskje bli veldig utslagsgivende !!!

Mvh Jan
Jan Skute

Innlegg Jan Haugerud » 2008 Des 27, 00:34

26/12.2008 ble Final Leg endret, ser vi ikke lenger skal kjøre normalruta mellom Sospel og Col de Turini. Siste del "hjem" til brygga i Monaco er også justert, en annen (nesten tilsvarende) korreksjon er også gjort for Consentration Leg sin siste del

Kartene i starten på denne tråden er derfor blitt oppdatert deretter.

Noen som kjenner områdene og kan uttale seg om hvorfor dette er gjort, og kanskje noe om konsekvensene for kokurransen??
Jan Haugerud
Jan Haugerud

Neste

Gå til Rallye Monte-Carlo Historique

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Opprett ditt eget phpBB 3 forum gratis her | Personvern