Kartgrunnlag for RMCH 2009

Diskusjoner og informasjon vedr det årlig Rallye Monte-Carlo Historique

Ny rute

Innlegg Tore Fredriksen » 2008 Des 27, 14:06

Det ser ut som veien mellom Sospel og Col de Turini ikke blir reparert i tide. Vi mister den vanskligste delen av etappen med 29 hårnåler tre ganger og får en brei fin vei sydover fra Col de Turini til La Cabanette isteden. Transporten blir derimot mye tøffere, noen km lenger og mye vanskeligere vei, men samme idealtid som tidligere.

Det har blitt 33 km mindre med regularity, men transporten har blitt en del lenger så løpet er noen km lenger enn tidligere.

mvh
Tore Fredriksen
Tore Fredriksen

Re: Kartgrunnlag for RMCH 2009

Innlegg Jan Skute » 2008 Des 27, 16:54

Omleggingen av nattetappene favoriserer nå motorsterke biler igjen. Vi må nå opp til La Cabanett istedet for å kjøre disse 16 hårnålene nedover. Men , men.......? Vi får kjøre det vi tør og klarer.
Vegen mellom la Cabanette og Col de Turini er bred og fin og ingen stygge steder. hade jo vært litt mere gøy og spennende å kjøre Col de Turini som tidligere år. Men som Tore sier, på turen ned til Monte Carlo første gang får vi mye mindre tid p.g.a. av at transporten blir vanskeligere.

Mvh Jan Skute.
Jan Skute

Innlegg Henning » 2009 Jan 04, 23:07

Ser du har tegnet en liten feil i kartet på nattetappen.

Fra CH i Sospel har du inntegnet at vi skal kjøre D2566A sydover.
Arrangøren har skrevet vi skal kjøre D2566 sydover.
Ut av CH Sospel i vdl D2566A/D2566 skal vi holde til venstre for å komme innpå D2566

Ellers begynner roadbøker og kartbøker å bli ferdige fra min side.

Henning
Henning

Innlegg Henning » 2009 Jan 04, 23:10

Vil også benytte anledningen til å ønske alle et riktig Godt Nytt Challenge År !!!!

Henning
Henning

Innlegg Jan Haugerud » 2009 Jan 04, 23:33

Takk! Feilen ved Sospel er nå rettet

Mange har tatt kontakt og etterspurt GPS ruter, vedlagt finner du derfor en zip-fil med samme ruter som tegnet i Google. Filene er lagret som Garmin GPS databaseversjon 3 (gdb) og GPS eXchange-format (gpx), legg over gdb-filen på din Garmin med egnet verktøy (MapSource). Kan du bruke gpx formatet til andre enheter så er jo det bare hyggelig. Merk deg at punktene/rutene som er laget betinger at GPS'n er satt opp til å kjøre raskeste vei for at den skal vise riktig ruter, av unngåelser så er kun kollektivfelt valgt.

For litt morro på PC'en anbefaler jeg at du åpner KMZ-filen i Google Earth (i egen Zip-fil), her kan du velge å vise kun én av rutene og f.eks gjøre deg kjent i terrenget

Alt bortsett fra Oslo-Monaco ligger pakket i zip-filene
Vedlegg
GoogleEarth_ruter.zip
(735 Bytes) 154 ganger
Garmin-ruter.zip
(401.24 KiB) 164 ganger
Sist endret av Jan Haugerud den 2009 Jan 05, 17:36, endret 6 ganger.
Jan Haugerud
Jan Haugerud

Innlegg Henning » 2009 Jan 05, 10:19

Vil bare minne om at GPS under løpet er forbudt og medfører utelukkelse !!!

Og finner en ikke fram med roadbok og kart, bør en heller holde seg hjemme i sofakroken.

mvh
Henning
Henning

Innlegg Jan Haugerud » 2009 Jan 05, 17:40

Greit å ha for de som er nede i forkant, samt evt følgebiler.
Selv har jeg blitt lovet en så god kjørebok at jeg skal slippe å bruke reversen fra det tidspunkt jeg starter fra Oslo og til jeg drikker ankerdram på kaia i Monaco :-)
Sist endret av Jan Haugerud den 2009 Jan 10, 10:28, endret 2 ganger.
Jan Haugerud
Jan Haugerud

Innlegg leifa » 2009 Jan 05, 19:56

Har forsøkt å laste ned fila med garminruter. Etter å ha pakket ut forsøker jeg å laste inn filene i PoiEdit (http://www.PoiEdit.com/downloads.htm), men denne hevder at begge de to aktuelle kildefilene inneholder feil. Resultatet er at jeg ikke får konvertert til formatet for andre typer GPS.
Noen som har en mening om hva dette kan komme av?
LeifA
Kartleser
leifa

Innlegg Jan Haugerud » 2009 Jan 05, 21:09

Ut fra navnet så virker det som om PoiEdit uansett ikke vil laste ruter, kun Points Of Interest. Har man Google Earth Plus, dvs støtte for GPS kan man antageligvis lure inn rutene fra KMZ-filen via Earth og inn i GPS'n.

POI Loader fra Garmin laster tilsvarende ikke opp gdb filer til Garmin enheter, mend et finnes sikkert noen verktøy der ut hvis man søker litt på nettet. Fra hva jeg kan lese om PoiEdit så vil jeg anta at du ikke kan lure inn rutebeskrivelser, det er nok derfor du får feilmelding. Hadde gdb-filen kun innholdt POI ville det nok gått bra.

For Garmin brukere:
Dersom man laster opp til en Garmin enhet vil man etter opplastingen måtte gå inn på GPS og finne "Mine data" i menyen, derfra velge "Importer rute fra fil", her vil man kunne velge fra det som ble lastet opp fra Pc'n mao enheten må importere allerede opplastede ruter, dette må til for at rutene skal bli synlig under "Ruter" i menyen.
Jan Haugerud
Jan Haugerud

Innlegg Jan Haugerud » 2009 Jan 06, 20:51

Final Leg oppdatert i dag, jeg klarer ikke se at det er gjørt endringer på løypa. Noen?
Jan Haugerud
Jan Haugerud

ForrigeNeste

Gå til Rallye Monte-Carlo Historique

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Opprett ditt eget phpBB 3 forum gratis her | Personvern