Problem med kontaktinformasjon til andre deltakere?

Diskusjoner og informasjon vedr det årlig Rallye Monte-Carlo Historique

Problem med kontaktinformasjon til andre deltakere?

Innlegg Jan Haugerud » 2009 Jan 10, 17:24

Vel, har prøvd å forstå hvorfor noen nå har bedt om å slippe å være oppført på egen liste med kontakinformasjon etc. Tror en forklaring kan være å finne i Supplementary Regulations, seksjon V - Running the event

Klippet fra punkt 20.1:

The search, research, or any action, aiming to locate the seceret timings points, as well as transmission of this information, will be considered as an unsportsmanlike behaviour and will involve the immediate exclusion of the race for the competitor having benefiting.

Tar også med et klipp fra punkt 20.4:

No equipement with electronic screen (chronometer, GPS, phone, etc) have to be fixed, and, or, connected to the car, even temporarily

Nå faller det vel ikke en nordmann inn at dersom det finnes kontaktinformasjon i bilen til andre deltakere så har man tilrettelagt for juks, men vi bør ikke se bort fra at hvis nordmenn gjør det spesielt godt i årets løp så vil enhver mistanke hos våre konkurrenter få ben å løpe på. Ut fra dette kan man forstå om noen ønsker å unngå noe som i ytterste konsekvens kan oppfattes som motivasjon for brudd på regelenes punkt 20.1

Kan være lurt ikke å stikke oversikt med kontaktinformasjon opp i nesen på utlendinger eller representanter fra arrangementkomiteen.

Selv om man i utgangspunktet er velmenende må man prøve å se det fra den andre side også. At vi faktisk har telefonnumre lagret på mobilen og faktisk har det hyggelig og sosialt sammen er en helt annen greie :-)

Vi ser utelukkende fram til turen og håper på en sosial og positiv opplevelse - Starten nærmer seg og det merkes!!

Hilsen
KZ 18954
Jan Haugerud

Re: Problem med kontaktinformasjon til andre deltakere?

Innlegg knut » 2009 Jan 11, 21:19

Jeg synes denne saken har tatt helt av. Vi har jo hatt en slik telefonliste hvert år, uten at dette har ført til problemer for noen. Jeg har sett på den som en mulighet for alle til å kontakte hverandre for sosialt samvær, eventuelt å hjelpe hverandre under transporten nedover. At man kan ha en masse telefonnummere lagret i sin mobil, kan neppe noen kalle for juks. Det er jeg sikker på at de fleste har, i større eller mindre grad.
Jeg anbefaler at denne saken avsluttes, og anbefaler løsningen som er nevnt ovenfor, så kan listen ligge igjen hjemme. E-postadresser har man neppe bruk for under løpet.
Personlig meddeler jeg at jeg, iår som alle andre år, vil være vanskelig å få kontakt med når vi har kommet igang med regularitiene, da er min telefon avslått.
knut

Gå til Rallye Monte-Carlo Historique

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Opprett ditt eget phpBB 3 forum gratis her | Personvern